donderdag 22 september 2011

Ervaring op Voorne-Putten en in De Hoeksche Waard


* Hein stuurt ons allebei een vragenlijst voor kandidaat vrijwilligers. Bij het invullen realiseer ik me pas wat ik al allemaal gedaan heb op het gebied van routes ontwerpen, beschrijven en van achtergrond informatie voorzien in mijn oude woonomgeving.


* Op Voorne-Putten heb ik voor het Recreatieschap het Voornepad (70 km), Bernissepad (26 km) en Landgoederenpad (18 km) ontworpen, de route beschreven en van achtergrondinformatie voorzien. Voor de markering (geel/rood) en de gidsen zorgde het Recreatieschap. De markering (en het onderhoud daarvan) laat helaas te wensen over: het is door een "professioneel" bureau gedaan.

* Op de Hoeksche Waard was ik betrokken bij het ontwerp van diverse wandelroutes (geel/rood), samen met de RIHW en Staatsbosbeheer. Ook deze zijn door mij beschreven (grofweg, de route staat op een bijgeleverd kaartje en is gemarkeerd) en van achtergrondinformatie voorzien en verschenen in een gidsje: Wandelen door Nationaal Landschap De Hoeksche Waard (10 wandelingen van 6 t.m 75 km). Veel van de foto's zijn door mijn man Henk gemaakt.

* De bestelde gids wordt bezorgd. Ik lees er wat in, bekijk de kaartjes en op www.wandelnet.nl de wijzigingen die zich sindsdien hebben voorgedaan. Dat zijn er nog al wat. We besluiten binnenkort de eerste 3 kaartjes (14,5 km) te gaan lopen. Ik zal eerst de wijzigingen daarover verzamelen.

©JannieTr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten